så där ja

Nu har jag skrivit färdigt min uppgift om boken: Förlamningen som vi har läst i skolan. Det var bra men grym.

Varit och letat lite skor till Maja i dag, fyyy faaaaan va dyrt! 550 spänn. Goretex iof men vadå? Till ett liten barn. Jaja skor måste hon ha och det går hett till här hemma om mornarna när Maja vägrar sitta still och när jag ska knyta skorna. Gud välsigne kardborre! Det finns inte hemma än men senast måndag ska jag nog hitta några iaf. Vi ska på bytar dag på söndag jag och mormor så jag håller tummarna för ett par fräscha skor i stl 23..

23?! Hon hade nyss 21.. Alltså har hon hoppat över 22 hmm hennes fot har växt 0,5 cm på 4 veckor! Heeelt sjukt vad snabbt det går.

I morgon är det fredag.. ååååh vad skönt! Då ska vi storhandla till mitt kalas på lördag. Smörgåstårta bjuds det på. Om jag lyckas göra en hehe. vi bli runt 20 pers, i vår lägenhet... ehh jaja de får gå.

Hoppas att Fridis hinner hem så jag får hjälp! Mogge rymmer på fotboll och jag blir ensam kavr med att göra två stora tårtor som knappt går in i kylen!!

Nu är det dags för städning.. Ska man ha fest kan det inte se ut som pest... hahaha fyndigt!

Får bli systemet med, känner jag min släkt rätt blir de besvikna om de kommer hit och det inte ens finns öl och vin en lördag hehe :) Ska vi väl ordna!

Mormor står för tårtan! Thank good! Slipper jag tänka på det iaf.

I dag ahr jag lagt undan mina fina ecco stövlar. 1595:- Det blir till att användas flitigt!

I går var det ju K-krona på schemat. Förvirrad Anna la parkeringslappen i bagaget och fick 300 på det!!

Blev lite annat shoppat med. En tröja, jeansskjorta, jeansväst och en tunika på gina. Tack darling <3

Maja fick faktist ingenting.. eller jo en kass skiva som de sjunger Maja på 100 gånger med en fjantig röst. Inget att rekomendera, men hon somnade iaf :)


Kommentarer
Postat av: Josse

Jag blev med lika chockad när jag skulle köpa skor till Emilia, då hon tidigare hade 21. Men när de mätte så skulle hon har precis som Maja 23. Så fötterna måste ju växa sjukt snabbt på de små..=)

2009-09-18 @ 23:18:07
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: gm

Tack för ett trevligt kalas.En del har tur med vädret.Smörgåstårtan var jättegod ska ta med en bit till jobbet i morgon.Älskar er.G-mormor.

2009-09-20 @ 18:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0